Wednesday 17 November 2010

the home cured 'parma' ham is ready...




9 comments:

  1. Ziet er heerlijk uit! Zelfgedroogd?

    ReplyDelete
  2. Wow, dat ziet er spannend uit! En is 'ie lekker?

    ReplyDelete
  3. Zo, ziet er lekker uit zeg. Al bijna op neem ik aan?

    ReplyDelete
  4. hebben jullie dat zelf ham gemaakt? -ik eet geen ham, maar zelf gemaakt (bio-varken?)....is anders!

    ReplyDelete
  5. @allemaal: ja gaaf he. Wel een pietsie heul erg zout smaaktie. Biovarken - hmm. Eerlijk gezegd, op mijn werk heeft iemand varkenshuid nodig en daarvoor wordt dan een heel varken geslacht. Mij werd deze zomer van zo'n varken een been aangeboden. Ik denk, lekker ham koken, moet je dat 1 week in cider etc laten weken, pfffft. Ging ik zoeken van wat kan je nog meer, en jawel: parma ham. Hartstikke gaaf. Vind ik. Dus ik heb 'm laten weken in cider & spices, uitdrogen in zout, kruiden erop & in de open lucht. jammie!

    ReplyDelete
  6. Mmmmmmmm... wat een stuk vlees zeg!

    ReplyDelete
  7. ohh heerlijk parmaham, en dan ook nog zelfgemaakt!!

    ReplyDelete
  8. Hmmmmmmm.... heerlijk. Weet wel een oplossing voor dat zoute: een jaartje in Duitse boslucht. Let me know! (Schijnt ie overigens wel enigszins van te krimpen om onverklaarbare redenen ;-))

    ReplyDelete